EerstJames > Vergelijk & korting voor de laagste prijs
Volg ons :
Inloggen
Welkom terug!
Nog geen account?Meld je hier gratis aan

Veel gestelde vragen

Wat betekent de naam EerstJames.nl

Bij EerstJames.nl wordt de korting je gemakkelijk aangeboden, het is als het ware jou kortingsbutler .James is een naam die zeer typerend is voor een butler. Voor aankoop dient altijd eerst EerstJames.nl bezocht te worden voor de laagste prijs. Zo kwam de naam EerstJames.nl tot stand.

Hoe verdient EerstJames.nl geld

Het gebruik van EerstJames.nl is voor de klant geheel gratis. EerstJames.nl verdient haar geld door middel van het affiliate model. Dat wil zeggen dat EerstJames.nl een kleine vergoeding ontvangt wanneer er via EerstJames.nl een aankoop wordt gedaan in een aangesloten webshop.

Is EerstJames.nl een webwinkel/webshop?

Nee, EerstJames.nl brengt aangesloten webshops overzichtelijk samen, zodat jij een keuze kunt maken. De aankoop vindt dus niet plaats bij EerstJames.nl, maar bij de betreffende webshop. EerstJames.nl is dan ook geen webwinkel of webshop, maar een vergelijkingswebsite

Kan ik producten bestellen via EerstJames.nl?

Jazeker, zoek naar uw product, vergelijk de aanbieders en bestel bij de webshop die jou het meest aanspreekt. Je bestelt dus niet bij EerstJames.nl, maar bij de geselecteerde webshop.

Kan ik EerstJames.nl om technisch advies vragen?

EerstJames.nl beschikt over een enorm aanbod van producten en diensten, die je onderling kunt vergelijken. Het is daarom lastig om specifieke productvragen voor jou te beantwoorden. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de aanbieder, deze beschikken over de kennis om al jou vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Neemt EerstJames.nl alle winkels en aanbieders mee in de vergelijking?

EerstJames.nl vergelijkt vele honderden webshops en biedt je een enorm assortiment aan producten. Doordat er steeds nieuwe webshops online komen, is het mogelijk dat ze nog niet aanwezig zijn in de vergelijking.

Hoe vaak worden de prijzen ververst?

Het geavanceerde systeem achter EerstJames.nl staat direct in contact met de vele honderden aangesloten webshops. Een prijswijziging wordt dan ook dagelijks doorgevoerd om het aanbod actueel en voordelig te houden.

Ik heb een vraag over de algemene voorwaarden, wie kan me helpen?

De klantenservice van EerstJames.nl helpt je graag vooruit met al jouw vragen! Neem contact met ons op, zodat we je van dienst kunnen zijn met jouw vraag!

Niet alle producten zijn via EerstJames.nl te bestellen, waarom niet?

Het aantal producten en aanbieders groeit onverminderd door. Daardoor kan het zijn dat een product of aanbieder (nog) niet opgenomen is in het assortiment van EerstJames.nl. In de meeste gevallen duurt het slechts enkele uren om deze aan het systeem toe te voegen.

Niet alle winkels bieden hun producten aan via EerstJames.nl, waarom niet?

Iedere webwinkel is vrij om te bepalen of deze haar producten aanbiedt bij EerstJames.nl. Ondanks dat de webwinkels vele voordelen geboden worden, wanneer ze het assortiment aanbieden via EerstJames.nl. Zijn er webshops die besluiten het assortiment niet via EerstJames toegankelijk te maken.

Heeft EerstJames.nl een magazijn?

EerstJames.nl biedt de bezoeker gemakkelijk inzicht in duizenden aangesloten webshops. EerstJames.nl verkoopt zelf dus geen producten of diensten, waardoor er geen magazijn aanwezig is. Het magazijn bevindt zich bij de aangesloten webshop die haar producten aanbiedt op EerstJames.nl.

Kan ik met vragen over een product op EerstJames.nl terecht?

Het assortiment van EerstJames.nl bestrijkt vele miljoenen producten, van vele honderden aanbieders. Voor specifieke productvragen kun je dan ook het best terecht bij de aanbieder van het product. De aanbieder is de webshop / webwinkel die haar producten aanbiedt via EerstJames.nl.

Account & beveiliging

Hoe kan ik me registreren?

Registreren kan gemakkelijk en snel met uw Facebook, Twitter of Google+ account! Je bent dan direct klaar en hoeft nooit meer uw wachtwoord te onthouden! Natuurlijk kun je ook op traditionele wijze registreren, door jouw gegevens handmatig in te voeren.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Je kunt gemakkelijk je wachtwoord opnieuw instellen. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een link om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Is inloggen nog steeds niet mogelijk? Probeer dan eerst te registreren door bij loggen te kiezen voor registreren. Log in met Facebook, Twitter of Google+ om snel en veilig te registreren!

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Allereerst dien je in te loggen met jouw account, vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw gebruikersnaam wijzigen naar de gewenste naam.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen

Om je wachtwoord te wijzigen dien je eerst in te loggen. Vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw wachtwoord wijzigen. Hiervoor dien je jouw nieuwe wachtwoord tweemaal in te voeren om te voorkomen dat je perongeluk een typfout maakt.

Hoe kan ik mijn e-mail adres wijzigen

Om je e-mail adres te wijzigen dien je eerst in te loggen. Vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw e-mail adres aanpassen. Ter controle wordt er een e-mail met een link naar jouw nieuwe e-mail adres verstuurd. Nadat je de e-mail geopend hebt en op de link geklikt heeft, is je e-mail adres bevestigd.

Er is een product verdwenen uit mij favorieten

Het verdwijnen van producten uit jouw favorieten kan een gevolg zijn van een technische storing. Excuses voor het ongemak! Neem voor aanvullende informatie contact op met onze klantenservice.

Ik wil mijn account verwijderen

Het verwijderen van jouw account is uiteraard mogelijk! Daarvoor dien je in te loggen, vervolgens kun je bij "Gegevens" kiezen voor account verwijderen. Na bevestiging zal jouw account worden verwijderd.

Hoe zijn mijn gegevens beveiligd?

EerstJames.nl draagt grote zorg voor de veiligheid van je gegevens. Jouw gegevens zijn daarom versleuteld met een SSL versleuteling. Deze versleuteling is de industrie standaard voor de beveiliging van gegevens. Daarmee bent je verzekerd van een veilige verwerking van jouw gegevens.

Ik wil geen aanbiedingen ontvangen, kan dat?

EerstJames.nl stuurt je geen aanbiedingen, zonder dat je daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. Als je niet langer e-mail berichten kunt ontvangen kun je jezelf onderaan iedere e-mail afmelden. Je zult dan geen e-mails meer ontvangen.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Jouw gegevens worden gebruikt voor jouw registratie en aankopen bij EerstJames.nl, maar worden niet doorgegeven aan derden, zoals aangesloten webshops. Jouw gegevens liggen dus niet op straat en worden niet doorgegeven.

Functionaliteiten

Hoe zoek ik producten?

Het zoeken naar producten kan op verschillende manieren, namelijk:

  1. Via de zoekbalk bovenaan de pagina
  2. Via de categorieën
  3. Via de de aangesloten webshops
  4. Via de top aanbiedingen op de homepage

Al deze mogelijkheden zijn ingesteld om jou maximaal van dienst te zijn!

Ik kan het product dat ik zoek niet vinden, wat nu?

Je kunt proberen om de verschillende zoekmethoden toe te passen, deze staan beschreven onder "Hoe zoek ik producten?". Als je nog steeds niet tot het goede resultaat komt kun je uiteraard contact met ons opnemen. We staan jou graag te woord!

Hoe vergelijk ik prijzen?

Prijzen worden automatisch voor je vergeleken. Om de vergelijking in te zien dien je op het product te klikken, zodat het vergroot wordt. De verschillende prijzen worden naast het product weergegeven, zodat je een keuze kunt maken.

Bestellen

Kan ik ook onderdelen bestellen?

Bij EerstJames.nl kunnen enkel producten besteld worden die weergegeven worden in het overzicht. Onderdelen voor reparatie zijn hier in veel gevallen niet te vinden. Indien je hiernaar op zoek bent, adviseren we jou contact op te nemen met een van de shops die het product via EerstJames.nl aanbieden.

Hoe bestel ik een product via EerstJames.nl?

Het bestellen van een product is erg gemakkelijk. Je zoekt uw product op, op EerstJames.nl. Dit kan op vier manieren:

  1. Via de zoekbalk bovenaan de pagina
  2. Via de categorieën
  3. Via de de aangesloten webshops
  4. Via de top aanbiedingen op de homepage

Vervolgens kun je op het product dat schikt klikken, zodat je de aanbieders te zien krijgt. Vervolgens kun je naast de aanbieders op bestellen klikken om het product te bestellen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Verschillende aanbieders hebben verschillende wijzen, waarop het product ontvangen kan worden. De mogelijkheid tot afhalen verschilt tussen iedere aanbieder.

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Het is vooralsnog niet mogelijk om telefonisch je bestelling aan ons door te geven. Meld jezelf aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van EerstJames.nl!

Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen?

Jouww bestelling is geplaatst bij de webshop/ webwinkel van je keuze. Het aanpassen van de bestelling dient daarom via deze webshop/webwinkel te geschieden. Neem contact op met jou aanbieder om de bestelling aan te passen.

Wat betreffen de verzendkosten?

De verzendkosten verschillen per product, bestelling en webshop. Voordat je, jouw betaling dient te doen wordt je een betalingsoverzicht getoond. Hierin staan de verzendkosten vermeld. Zijn de verzendkosten anders dan je had verwacht? Dan kun je de bestelling nog afbreken, zonder dat daar kosten aan verbonden zitten.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Bij EerstJames.nl zijn vele honderden webshops aangesloten, ieder kent zijn eigen verzendwijze. Daardoor varieert de mogelijkheid tot het volgen van de bestelling. Bekijk voor jouw bestelling de voorwaarden van de shops om te controleren of je jouw bestellingen kunt volgen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Verzendtijden verschillen per shop, om een helder beeld te krijgen van wanneer jouw bestelling zal arriveren dien je te kijken naar de verzendvoorwaarden van de aangesloten shop.

Betalen

Kan ik in één keer een bestelling bij meerdere webshops betalen?

Het is op dit moment nog niet mogelijk om in één keer een bestelling bij meerdere webshops te betalen. Meld je aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van EerstJames.nl!

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Verschillende shops hanteren verschillende betaalmogelijkheden, deze kunnen variëren van bankoverschrijving tot achteraf betalen en van creditcard tot PayPal. Bekijk, voor aankoop, welke betaalmogelijkheden de shop van jouw keuze ondersteunt.

Hoe kan ik controleren of de gekozen betalingsmethode veilig is?

Je kunt controleren of jouw beveiliging veilig is door in de adresbalk te bekijken over er een SSL versleuteling aanwezig is. Wanneer deze aanwezig is kunt je er zeker van zijn dat de betaalmogelijkheden veilig zijn en kun je met een gerust hart betalen.

Ik wil graag mijn geld terug, waar moet ik zijn?

Het is vervelend dat de aankoop zo gelopen is dat je, je geld terug wilt. Uiteraard is dit wel mogelijk. Tijdens jouw aankoop heb je echter geen geld betaalt aan EerstJames.nl, maar aan een aangesloten shop, die je via EerstJames.nl hebt gevonden. Zij zijn dan ook jouw aanspreekpunt voor zaken als je geld terug vragen.

Ik zou graag mijn betaling annuleren, wat moet ik doen?

De betaling die je gedaan hebt, deed je aan de aangesloten webshop, niet aan EerstJames.nl. De annulering van de betaling wordt dan ook beheerd door de aangesloten webshop. Neem contact op met de webshop die jouw bestelling heeft verwerkt, zij kunnen je betaling annuleren.

Het lukt niet om te betalen, wat nu?

Er is mogelijk een technische storing, neem contact op met onze klantenservice, zij zullen je persoonlijk te woord staan.

Het lukt niet om achteraf te betalen, wat moet ik doen?

Om de financiële risico's van deze betaaloptie te beperken wordt de keuze getoetst door een tussenliggende partij. Deze partij is verschillend webshop of webwinkel. Het is mogelijk dat deze jouw verzoek tot achteraf betalen hebben afgewezen, waardoor de bestelling niet geplaatst kan worden. Neem contact op met de betreffende webshop voor meer informatie.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

De mogelijkheid om in termijnen te betalen verschilt per webshop. Het merendeel van de webshops, die aangesloten zijn bij EerstJames.nl accepteren geen betaling in termijnen.

Moet ik verwijderingsbijdrage betalen?

Voor sommige producten is het bij wet verplicht om er verwijderingsbijdrage over te betalen.

Moet ik thuiskopie heffing betalen?

Voor sommige producten is het wettelijk verplicht om een thuiskopieheffing te betalen.

Levering

Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum en tijd ontvangen?

Webshops werken met levertijden, waardoor het niet mogelijk is om een specifieke datum en tijd te specificeren waarop deze bezorgt wordt.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen in de aangegeven termijn, wie dien ik te contacteren?

Als de gekozen webshop met een track & Trace werkt is het aller eerst raadzaam om deze te controleren. Vaak geeft deze duidelijkheid over waar jouw zending gebleven is. Neem eventueel contact op met de betreffende shop om de actuele status op te vragen.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?

Neem even contact op met de betreffende shop, zij kunnen jou antwoord geven over waar de bestelling zich op dit moment bevindt.

Mijn bestelling is niet volledig, wat nu?

De bestelling is via EerstJames.nl geplaatst bij de gekozen webshop, zij hebben jouw bestelling verzameld en verzonden. Neem contact op met de webshop of webwinkel, zij kunnen je inzicht geven in de situatie.

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Afhankelijk wordt het pakket op een ander tijdstip geleverd, bij de buren af gegeven of bij het postkantoor neergelegd. Je ontvangt een brief in de brievenbus, waarin staat wat er met het pakket gebeurd is.

Kan ik het afleveradres van mijn bestelling doorgeven?

Tijdens het bestelproces wordt je automatisch gevraagd om jouw adresgegevens, tenzij je dit anders aangeeft zullen deze worden gebruikt voor de levering van het product.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Afhankelijk van de webshop, waarbij je het product bestelt is het mogelijk om jouw bestelling af te halen. Dit geschiedt bij een afhaalpunt dat je zelf selecteert.

Wie levert mijn bestelling?

De webshop waarbij jij je bestelling voltooid hebt is bepalend voor wie uw bestelling zal leveren. Bekijk bij jouw webshop welke postpartner zij in de arm hebben op dit moment.

Is het mogelijk producten te laten installeren?

Het laten installeren van een product is enkel mogelijk, wanneer dit aangeboden wordt door de shop die het product aanbiedt.

Is het mogelijk oude apparatuur te laten verwijderen bij plaatsing van de nieuwe?

Bij het leveren van huishoudelijke apparatuur is het gebruikelijk dat de oude wordt afgevoerd, echter dient dit van tevoren bij de betreffende shop gecontroleerd te worden.

Worden artikelen ook op verdiepingen geleverd?

Het leveren van artikelen op verdiepingen is in de meeste gevallen niet inbegrepen bij de prijs. Neem contact op met de webshop die je gekozen hebt om te mogelijkheden voor levering op verdieping te bespreken.

Garantie

Welke garanties zijn er?

Er bestaan drie soorten garantie die van toepassing kunnen zijn op jouw producten.

Wettelijke garantie: Het aangeschafte product dient goed te zijn voor een bepaalde periode, deze periode is verschillend per productsoort.

Fabrieksgarantie: De fabrikant biedt je een garantieperiode die geldig is na aankoop, de duur is hiervan is te bepalen door de fabrikant.

Bijkoop garantie: dit is aanvullende garantie die verkregen wordt door middel van betaling.

Welke garantievoorwaarden zijn van toepassing op mijn product?

Op ieder product is een wettelijke garantie van toepassing, de aanvullende garantie verschilt per webshop/webwinkel. Neem contact op met de webshop of webwinkel, wanneer je vragen hebt over de garantie of voorwaarden.

Mijn artikel is defect, geldt mijn garantie nog?

Het is aan de webshop die jouw artikel geleverd heeft om te beoordelen of er nog garantie van toepassing is. Neem contact op met de leverancier om te bekijken of de garantie voor jou nog van toepassing is.

Wie is er verantwoordelijk bij schade?

Zodra je het artikel in ontvangst hebt genomen en heeft afgetekend, is het jouw verantwoordelijkheid. Schade die ontstaan is tijdens het leveren valt onder de verantwoordelijkheid van de webshop of vervoerder. Controleer het pakket altijd goed bij aflevering, voordat je deze aftekent.

Wie is er verantwoordelijk wanneer er niet geleverd wordt?

Wanneer er niet geleverd wordt is de webshop verantwoordelijk voor de schade. Zo lang je niet voor ontvangst hebt getekend ben je niet verantwoordelijk.

Wie dient gecontacteerd te worden, wanneer er vragen ontstaan over het geleverde product?

Het artikel wordt geleverd door de webshop, niet door EerstJames.nl, voor vragen over het product kun je dus bij de webshop terecht.

Geldt voor offline en online winkelen?

Ja, Voor garantie maakt het niet uit of het artikel offline of online gekocht is.

Retourneren

Hoe lang kan ik producten retourneren?

De retour periode is afhankelijk van de webshop, waarbij besteld is. Controleer bij de webshop welke retour periode er gehanteerd wordt.

Wat moet ik doen om mijn bestelling te retourneren?

Hoe je artikel geretourneerd dient te worden is verschillend per webshop. Neem contact op met de door jou gekozen webshop om de retour procedure te bespreken.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Of er kosten verbonden zitten aan het retourneren van items, is verschillend per webshop. Neem contact op met de webshop van jouw bestelling om te controleren of er kosten verbonden zitten aan het retour sturen van een item.

Ik heb iets retour gestuurd, hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

De snelheid van het terugstorten is afhankelijk van de webshop waar je jouw aankoop gedaan hebt. Neem contact op met de, door jou gekozen, webshop.

Het product is niet wat ik hoopte, het bestelde product is defect, wat moet ik doen?

In veel gevallen kun je het product retourneren en het geld terug ontvangen. Neem contact op met de webshop, waar je het product bestelde om te bepalen of je kunt retourneren.

Ik heb mijn product retour gemeld, maar nog geen bevestiging gekregen, wat moet ik doen?

Bij vragen over uw retour procedure kunt je contact opnemen met de webshop die jouw retourzending zullen behandelen. Zij kunnen na zoeken, waarom je nog geen retourzendingsbevestiging hebt gekregen.

Kan ik ruilen via EerstJames.nl?

Nee, EerstJames.nl sorteert en vergelijkt enkel de verschillende webshops op het internet. Verzoeken aangaande ruilen dienen met deze webshops te worden afgehandeld.

Ik heb per ongeluk aangegeven dat ik een product heb geretourneerd, maar heb dat niet gedaan, wat moet ik doen?

Dat gebeurd vaker. Neem contact op met de webshop die jouw retourzending dient af te handelen en leg hen de situatie voor. Zij zullen je vertellen hoe er gehandeld dient te worden.

Algemeen

Ik heb een klacht over een webwinkel die ik vond via EerstJames.nl

Je dient EerstJames.nl op de hoogte te stellen van het feit dat je ontevreden bent over de betreffende shop, zodat er eventuele stappen ondernomen kunnen worden. Echter dient de klachtafhandeling bij de webwinkel zelf gedaan te worden.

Ik heb een klacht over EerstJames.nl

Dat spijt ons ten zeerste! Neem contact op met de klantenservice en vertel ons wat jouw klacht is, we zullen samen op zoek gaan naar een geschikte oplossing.

Wat doet EerstJames.nl en wat doet de webshop?

EerstJames.nl brengt webshops samen en maakt de producten inzichtelijk en vergelijkbaar. Het bestellen geschiedt echter bij de webshop zelf. Voor vragen en garantie dien je dus contact op te nemen met de webshop. Voor vragen suggesties of klachten over het zoeken van producten is EerstJames.nl jouw partner.

Is EerstJames.nl onafhankelijk?

De vergelijking die EerstJames.nl maakt is geheel onafhankelijk en is niet te manipuleren door middel van het kopen van posities. Daarmee krijgt je als klant de eerlijke vergelijking te zien, zodat je maximaal bespaart!